Thursday, May 7, 2020

میلگرد چه می‌باشد ؟ و چرا در پروژه خویش به آن احتیاج دارم؟

میلگرد چه می‌باشد ؟ و چرا در پروژه خویش به آن احتیاج دارم؟

Reinforced Concrete and Importance of Rebar - Basic Civil Engineering
وقتی که شما در هم اکنون مهیا سازی یک پروژه ساخت و ساز بتنی میباشید , ممکن است در هنگام طرح ریزی خرید مواد , از اصطلاح میلگرد به کارگیری می شود , ولی میلگرد چیست؟
دقیقا چه کاری برای پروژه شما انجام می‌دهد که آن را دوچندان اصلی می کند؟ آیا گونه های گوناگون میلگرد برای پروژه شما حقیقتا دارای اهمیت هستند؟ در اینجا نگاهی زود گذر به اصول میلگرد برای یاری به شما در آستانه فعالیت می اندازیم .


میلگرد چیست؟ میلگرد دقیقا چیست؟

Injection anchoring adhesive for rebar anchoring in concrete
میلگرد نوار فولادی هست که در ساخت بتن و بتن ریزی پی ساختمان استعمال می شود . شما با اضافه کردن این میله های فلزی , بتن دارای سلاح را ساخت میکنید . که سبب ارتقا پایداری بتن می شود . به کار گیری از میلگرد به‌دنبال ساختمان سبب ساز می شود که بتن سوراخ نخورد و پروژه از نیز نپاشد .
اگر‌چه تمام ترک های بتونی , میلگرد و مواد تقویت کننده به در دست گرفتن مکان و میزان ترک ها یاری می نمایند . همینطور توان ساختاری در پروژه را مهیا می نماید .

چرا استعمال از میلگرد در پروژه اینجانب اصلی است؟

How to pull out the planting rebar
میلگرد منجر می شود بتن یکسری سکو در قبال فساد مقاوم خیس شود . استحکام کششی را با به کارگیری از یک نوار تقویت کننده که در قبال خوردگی مقاوم است مهیا می نماید .
در حالتی که میخواهید پروژه بتن خویش را اجرایی نمایید , میلگرد پشتیبانی زیاد قدرتمند تری نسبت به سیم های فولادی , تقویت کننده های فایبرگلاس و بخش اعظمی از تولیدها دیگر مو جود در بازار است . چرا؟ چون توان ساختاری بالایی را در خویش تولید می نماید .

گونه های متفاوت میلگرد

Tower Columns - Concrete and Rebar - Cosmopolitan On the ...
طیف گسترده ای از گونه های میلگرد در بازار آهن الات کشور ایران موجود هست :
میلگرد فولادی ستون فقرات بنا بتن است . در عمده پروژه های بتنی استعمال می شود . چرا؟ چون هزینه کمتری دارااست و استحکام بالایی را برای بنا مهیا می نماید .
پلیمری تقویت شده با فیبر شیشه ای جایگزینی عالی برای میلگردهای فولادی سنتی است . با استعمال از فایبرگلاس , مواد مقاومتری در میله ها ساخت می شود تا بتن را تقویت نماید . تا پایداری کششی کارکشته خیس داشته باشیم .
از میلگردهای گالوانیزه در مواردی استعمال می شود که خوردگی بتن می‌تواند مشکلی ساخت نماید . میلگرد گالوانیزه با به کار گیری از چند مراحل متفاوت روکش دار شده‌است . اینها قادر است دربرگیرنده آبکاری سرد و آبکاری داغ باشد . گالوانیزه و روی یک سد نگهدارنده بر روی میلگرد را آماده می نمایند .
میلگردهای از متاع استیل در محیط های خورنده به کارگیری می شود که از روی به دلیل اثرات گالوانیزه آن نمیتوان استفاده نمود . میلگرد استیل رغبت دارااست که از میلگرد گالوانیزه گران خیس باشد . به همین جهت , صرفا در صورت لزوم استعمال می شود .
میلگرد روکش شده با اپوکسی آیتم ای امروزی و اقتصادی برای محیط های خورنده است . میلگرد به از اپوکسی پوشانده شده‌است تا از خوردگی حفظ نماید . در محیط هایی که آب یا این که تکان های مکانیکی ممکن است به پوشش نگهدارنده جراحت برساند , اپوکسی مورد ای مطلوب است . سیل های اروپایی به آسانی سبب ساز تقویت ساختاری بتن شما می شود .
گونه های متمایز از میلگرد در دست است تا در سطح های متفاوت اقتدار استحکامی و کششی را آماده نماید . این موردها و آیتم ها به شما قابلیت و امکان می‌دهد به راحتی چاره مطلوب برای پروژه خویش تعیین فرمایید .


میلگرد چیست؟ همان گونه که میبینید , این بخش زیاد مهمی از ساخت بتن است . سوال حقیقی و واقعی این است که , میلگرد موردنیاز خویش را از کجا مهیا کنید؟ مغازه آهن آلات آسرون , طیف وسیعی از مورد ها و تولیدها میلگردی را در اختیار شما قرار می‌دهد .

No comments:

Post a Comment