Wednesday, May 20, 2020

آشنایی با ناودانی و ویژگی ها فنی آن


آشنایی با ناودانی و ویژگی ها فنی آن

یکی دیگر از پروفیل های پر استفاده در صنعت ساختمان , ناودانی میباشد . این مدل پروفیل با تراز برهه زمانی شناخته می شود . ناودانی دارنده کاربرد متعددی در صنعت میباشد که می توان کاربرد در ساخت قاب و اساس های مورد استعمال کاربرد در ساخت , تشکیلات دریایی , ترمیم بناهای معماری , چارچوب , در اتومبیل آلات , اسکلت کامیون بادبندهای ساختمانی , کاربرد در تیر و ستون های ساختمانی , ساخت خرپاها و . . . اشاره کرد .

معمولاً ناودانی به صورت شاخه ای و بعضاً به صورت برش خورده در قطعات کوچک که گل میخ نامیده می شود , عرضه می شود . ناودانی ها دارنده دو مشخصه ارتفاع پر و بال و ضخامت بال و پر میباشند که در واقع هریک از تراز مدت های عمود بر نیز را پر و بال می نامند و براساس ارتفاع پر و بال و ضخامت و بر حسب میلیمتر طبقه بندی میشوند .

معمولا از ناودانی با بالهای موازی نیز در ساختمان سازی به کارگیری می‌شود اما گونه پر و بال غیرموازی و یا این که مخروطی هم موجود هست که کاربردهای مختص خویش را دارا است . فرایند ساخت ناودانی ها در قبلی به صورت پرسی بوده , بدین صورت که یک ورق فولادی از پهنا ورق دوبار خم شده و به صورت عمود برهم , تشکیل ناودانی می بخشید اما اکنون به صورت درجا ( فابریک ) از به عبارتی ابتدا به حالت ناودانی ایجاد می‌گردد . در صورت پایین جزئیات مرتبط با نبشی نشان داده شده‌است .

شیوه محاسبه وزن ناودانی

دکان اینترنتی آهن پخش تامین کننده ای قابل اطمینان برای گونه های ناودانی پر و بال شیب دار کیفیت عالی و خاصیت مکانیکی خوب در سایزهای مختلف و با تلرانس های زیاد ظریف هست . ناودانی های ایجاد شده درین این مجموعه مبنی بر استانداردهای ملی و در میان المللی کاربردهای اکثری دراسازه های فلزی صنعتی و ساختمانی دارا هستند . استانداردهای نا‌آگاهی یکی مهم‌ترین فاکتورها و لازمات یک التماس هست .

دکان اینترنتی آهن پخش مبتنی بر استاندارد ملی شماره 1 - 4477 ساخت می‌کند که‌این استاندارد در بر گیرنده استاندارد اروپایی DIN EN 1026 - 1 : 2009 برای ناودانی های سنگین وزن و استاندارد روسی GOST 8240 : 1997 برای ناودانی های سبک است .
ارزش ناودانی
بها نادوانی در لیست ذیل از شایسته ترین برندها و کارخانه‌های تولیدی قابل تماشا است . بعضی از کارخانه‌های آفریننده دارای اعتبار به شرح پایین میباشند :

البرز غرب , فایکو , ناب تبریز , فولاد تهران , شکفته , نورد یاوران زنجان , مگا استیل , آریان فولاد , ذوب آهن , دهشیر و نورد سجاد .

به طور کلی ناودانی‌ها به سه صورت اروپایی , نیز وزن اروپایی و ساختمانی وجود دارا‌هستند .

اشکال ناودانی از نگاه وزن به شرح ذیل است :


به ناودانی اروپایی و نیز وزن اروپایی , ناودانی سنگین وزن میگویند .
ناودانی ساختمانی می تواند سبک و سنگین وزن باشد , ولی به طور کلی از دو دسته بالا سبک‌تر است .
گونه های ناودانی از نگاه ارتفاع عبارتند از :

دو ارتفاع 6 و 12 متری .
ارتفاع ناودانی همینطور میتواند میان 6 و 12 متر یا این که از 6 متر کمتر باشد , که به آن ناودانی نرمال می گویند .
کاربردهای ناودانی به شرح پایین است :

ناودانی به عاملی صورت هندسی خاصی که داراست به صورت گسترده در ساخت کادر و پایه‌ها مورد استعمال قرار میگیرد و برای پروژه‌های ساختمانی , ساختار ایده‌آلی را آماده می کند . به دلیل کاربرد گسترده‌ این پروفیل در اجرای خرپاها و بادبندها , گزینش پروفیل مطلوب اهمیت بالایی در پباده سازی سازه‌ها دارااست .

در لیست بها ناودانی تحت اطلاعاتی از قبیل سایز , مارک , ارتفاع شاخه , محل بارگیری و ساعت و مورخ نهایی به روز کردن ارائه و عرضه شده‌است .


No comments:

Post a Comment